Annihilator - ”Metal”

Annihilator lyder som deres gamle selv I atten år har Annihilator været vokalist og guitarist Jeff Waters projekt, og han har vist skiftet line-up oftere end selv Mustaine og Megadeth!? På dette nye - og sympatisk betitlede - album, "Metal", noterer man dog først og fremmest en frodig række af gæstestjerner. Men, den klassiske Annihilator-lyd er fremdeles dominerende på "Metal".

Ligesom Udo Dirkschneider i U.D.O., vægter Waters i Annihilator de traditionelle metallværdier meget højt. Blot er der noget mere gnistrende og dynamisk hegn at hente her. Og så er Annihilators fundament som altid den tykke, tykke thrash metal bund.

"Metal" åbner ganske forrygende med den egentligt ganske arketypiske "Clown Parade" feat. Jeff Loomis (Nevermore), der følges fornuftigt op ad den til tider let groovy og ret så melodiske "Couple Suicide", hvor den seje kombi af Danko Jones og Angela Gossow (Arch Enemy) gæster. Tredje nummer, "Army of One" er en kærlig og herlig headbangerhyldest til heavy metal scenen, hvor Waters canadiske landsmand Steve "Lips" Kudlow (Anvil) joiner.

Gæsteoptrædener er selvfølgelig også en garant for
for en vis "ujævnhed" - især når de, som tilfældet er på dette album, dukker op i hvert eneste nummer. Men Waters får faktisk holdt hele metal-molevitten ganske vel indenfor rammerne af Annihilator-konceptet, og "Metal" har mange lytteværdige øjeblikke og er spækket med det lækreste spadelir. Skru fx også solidt op for "Smothered" feat. Anders Bjorler (The Haunted), "Operation Annihilation" feat. Michael Amott (Arch Enemy) og "Kicked" feat. Corey Bealieu (Trivium, som Annihilator for nylig supportede i Pumpehuset).

Metal
3