12. We Bleed – Live
13. White Worms – Rehearsal
14. Loathe – Rehearsal
15. Depths You’ve Fallen – Rehearsal
16. Cold Hate, Warm Blood – Rehearsal
3

Cryptopsy er et af mange bands, der i snart to årtier har ligget og ulmet lige under laget af de allermest populære bands i dødsmetalgenren, såsom Cannibal Corpse, Deicide, Obituary og Morbid Angel. De har udgivet adskillige ganske udmærkede plader, men har aldrig rigtig slået igennem til masserne, som de andre nævnte har. Som førstegangskøber kan det derfor være svært at vide, hvor man skal starte med et band som Cryptopsy. Den usikkerhed råder bandet selv bod på med deres nye dobbeltplade, der er en regulær "best of" med små sidegevinster.

For den første skive starter faktisk med tre helt nye numre, der blev optaget sidste år, samt et covernummer af Strapping Young Lad. Derefter arbejder skiven sig baglæns i kataloget med tre sange fra hver plade. Det fortsætter på anden skive, hvor man til sidst også når et par numre fra debutpladen 'Blasphemy Made Flesh' fra 1994. Derefter er der nogle sjældne livenumre og demoer, som lige runder det af og samtidig bringer spilletiden op på knap 140 minutters intensiveret Cryptopsy!

Man skulle ikke tro, at juleopsamlingsræset også var nået til metalgenren, men vores musikalske afkrog er således ikke helt immun over for julesalget. Tager man de positive briller på, så kan 'The Best Of Us Bleed' fint fungere som en god introduktion for de, der endnu ikke har stiftet bekendtskab med Cryptopsy. En slags lynkursus i, hvad disse canadiere kan inden for genren. De er såvel tekniske som ekstreme og har en ganske dedikeret fanskare, som de naturligvis gerne vil gøre større.

Den får tre stjerner med på vejen. Der er lidt guf til de, der i forvejen er fans af bandet i form af nye numre og nogle godbidder fra demokælderen, mens nye fans får et hurtigt overblik over en karriere, der nu nærmer sig 20 år i branchen. Den canadiske dødskrypt melder sig growlende ind i juleræset.