7.Distorted Lullabies - 4:58
8.Amendatory - 4:47
9.I Can Become - 3:48
10.Misery's No Crime - 4:03
11.Wolf And Dog - 5:01
3

De seneste fem år må have været ret så turbulente for forsanger Floor Jansen. Først gik bandet After Forever, som hun havde været forsanger hos i et årti, i opløsning, hvorefter hun og After Forevers keyboardspiller Joost van den Broek hurtigt dannede ReVamp og udgav badets første album i samme navn. Herefter blev Floor desværre syg, for så sidste år pludselig at dukke op som forsangervikar i Nightwish. Og nu er hun så her med ReVamps andet album ’Wild Card’.

Det synes endnu uklart, om Floor definitivt har scoret den ledige forsangerplads i Nightwish. Men ud fra materialet på ’Wild Card’, må vi næste håbe for hende, at hun opnår permanent forsangerstatus hus finnerne.

Der er ellers sat alle sejl til, for at ’Wild Card’ skal blive et succesfuldt album. Der er skruet hårdt op for de hårde og hidsige guitarriffs og den store keyboardlyd, og Floor synger som gjaldt det livet. Desværre er sangmaterialet temmelig intetsigende. Det i en grad, så man selv efter mange gennemlytninger ikke kan huske sangene fra hinanden, og hvad værre er, man gider ikke rigtigt at høre albummet endnu en gang.

Albummet lægger hårdt og godt ud med 'The Anatomy of a Nervous Breakdown: On the Sideline’. Der starter med et fint hårdt staccato-guitarriff, og har i modsætning til mange af albummet efterfølgende sange også et ikke helt tosset og forglemmeligt omkvæd.  'The Anatomy of a Nervous Breakdown' er en trilogi, som dukker op igen i albummets anden såvel som sjette sang i form af henholdsvis 'The Anatomy of a Nervous Breakdown: The Limbic System’ og 'The Anatomy of a Nervous Breakdown: Neurasthenia’. På denne tredjedel af trilogien får Floor hjælp af Devin Townsend, så det hele ender i en ikke helt dårlig duet.
Floor Jansen synger fint – ja, faktisk fremragende – på albummet. Desværre er det, som
om at materialet mere er lagt an på at støtte Floors til tider meget operaagtige sang end til i sig selv at udgøre en god metalsang.

Denne anmelder kan ikke helt forlige sig med ’Wild Card’. Der er så mange fine momenter, men alligevel bliver man træt, inden albummet er færdigspillet.