Hårdtslående hardcore
Hårdtslående hardcore
Hårdtslående hardcore

Mens Korpiklaani sørgede for folkefest på Hades, blev The Kandidates energiske publikum smadret igennem.

16-06-2012
3

Et god del mennesker havde indfundet sig foran Pandæmonium da The Kandidate gik på scenen, nogle på bakken og de mest blodtørstige headbangere nede foran. Jacob Bredahl i front er en selvskreven garanti for en koncert ”in your face”, for det er hvad han gør når han gør det bedst: Sætter foden på monitoren og spytter første række i ansigtet med sin aggressive vokal. Til koncerten på Copenhell nøjedes han dog med at få revet gitteret på monitoren af, og beholdt - meget ulig traditionen - t-shirten på, til stor ærgrelse for min sidekvinde.

Masser af mosh

Som koncerten skred frem voksede publikumsmassen til moshvenlig størrelse, og der blev efter alt at dømme kastet en masse kærlighed frem og tilbage mellem en veloplagt Bredahl og de forreste rækker. Bredahl har med sin historie som vokalist i Hatesphere (2000-2007), guitarist i Last Mile, samt efterhånden utallige metalproduktioner bag knapperne i Dead Rat Studio fortjent den positive omtale. Men når The Kandidate er på menuen skal han ikke stå alene – bandet består i sit nuværende line-up yderligere af 3 rutinerede herrer hvis teknisk sikre indspark netop efterlader plads og fundament for, at den flyvende forsanger kan give den alt hvad han har. Sammen har de fundet deres egen lyd, der desværre ikke kom helt ud i højttalerne på Pandæmonium.

The Kandidate gjorde sig fortjent til pladsen som et af de ni danske bands der fik spilletid på dette års Copenhell, men der manglede et sidste spark for at portene til helvede åbnede sig. Om det var efterklangen af Meshuggah ,der kort forinden havde givet den fuld skrue på Helvíti, for mange (eller få) fadøl, eller dét at koncerten fremstod som spillet på rutinen er svært at sige. Men publikum fik hvad de kom efter, ikke så meget mere, og på sin vis er det vel som det skal være lørdag aften på Copenhell inden hovednavnene entrerer Hades.