Uden energi
Uden energi
Uden energi

Efter en sløv start og en skideballe til publikum kom der endelig liv i koncerten med Dying Fetus.

16-06-2012
3

Med deres nye fuldtræffer ’Reign Supreme’ i bagagen, var der lagt op til en brutal koncert med den hårdtslående amerikanske trio. Det blev desværre aldrig til den helt store oplevelse. Bandet stod selv og lavede lydprøve på scenen, mens Saxon gav den gas henne på hovedscenen. Allerede her så frontmand og guitarist John Gallagher temmelig misfornøjet ud over, at der ikke var mødt mere end 50 mennesker op.

Ansigtsudtrykket blev ikke mindre negativt da koncerten gik i gang. Bandet var netop ankommet fra deres amerikanske turné, og det lignede ikke at det behagede dem at spille i bagende solskin, samtidig med at de kunne se, at der stod flere mennesker henne i baren, end foran scenen.

Råbte publikum op

Efter ’Homicidal Retribution’ fik Gallagher nok og henvendte sig irriteret til publikum med ordene, ”Hey! I er trætte, vi er trætte, men nu skal der sgu ske noget!” Og så skete der sgu endelig noget. Publikum tog opsangen til sig, og med det nye nummer ’From Womb to Waste’ blev dødsfesten endelig sat i gang. Samtidig var Saxon sluttet af, så flere og flere mennesker dukkede frem foran scenen, hvor der til sidst endte med at være ganske godt proppet.

Med ’One Shot, One Kill’ og ’Killing on Adrenaline’ foldede trioen sig virkelig ud med en omgang massiv dødsmetal der vil noget. Gallaghers brutale growl og teknisk udfordrende guitarspil er muligvis en anelse for voldsomt at kapere for almindelige heavyfans, men er man til kombinationen af dødsmetal og grindcore, kommer man ikke uden om at ’Dying Fetus’ hører til i toppen.

Frådende amokløb

Det beviste de bestemt også denne eftermiddag. Det gik frådende hurtigt under numre som ’Shepard’s Commandment’ fra forrige album ’Descend into Depravity’ og ’Invert the Idols’ fra det nye album. Den gejst som var fraværende i starten blev virkelig fundet frem blandt publikum under disse brutale numre, og en hel del havde energi nok til at vælte rundt i en moshpit. Det hjalp tydeligvis også på bandets humør at det udviklede sig i den rigtige retning.

Desværre bare lidt for sent når tidsplanen kun gav plads til en times musik. Efter 50 minutter og 9 numre blev der lukket ned med den ultrakorte 'Kill Your Mother, Rape Your Dog’. God afslutning på en koncert der startede sløjt ud med mangel på energi, og aldrig helt levede op til forventningen.

Dying Fetus på scenen til årets Copenhell: