7. The Broken Truth
8. The Coming
9. The Fallen
10. The Last One Standing
11. The Taste Of Betrayal
5

DestroyerBoy får muligvis ikke mange klokker til at ringe rundt omkring i de små hjem. Men det burde de. Jeg stiftede et tilfældigt bekendtskab med bandet, fordi de fulgte med i bookingen af to andre daværende bands, Levitation og Nembience. Det hele kulminerede en sløv torsdag aften på hedengangne The Rock i 2009. Men jeg var solgt med det samme. Så meget desto mere glædeligt, at bandet nu rører på sig igen efter mange års stilhed efter WOA Metal Battle-deltagelsen i 2010, hvor By The Patient tog sejren over netop DestroyerBoy samt 100 Knives Inside, By The Patient, Fiji og Scarred by Beauty.

Komplet og komplekst, men nemt at gå til

’Slaughter The Hero’ lægger tungt ud med ’Cut To Pieces’, der fremviser DestroyerBoys kendetegn og den melodiske styrke og hårdhed, man kender fra bands som Heaven Shall Burn, The Ghost Inside og Parkway Drive. Her refereres til både lyd, hastighed og temposkift. Men også referencer til Volbeat dukker op midt i det hele og gør nummeret komplet i sin dynamik. ’Cut To Pieces’ er et meget symptomatisk nummer for DestroyerBoy. Teknikken er i orden, indlevelsen på sit højeste og materialet let at gå til, men med masser af detaljer, der åbenbarer sig ved flere gennemlytninger. Der er generelt ikke en finger at sætte på lydmikset, ligesom der i vokalarbejdet ikke er indgået kompromisser fra Jason Campbell, der både magter det dybe og et sønderrivende highpitch-growl til fulde og formår at skifte ideelt mellem de to.

Bag om musikken

Uafhængigt af musikken er det måske også på tide at indprente sig navnet Andersson. Jeppe Andersson. Bassist i DestroyerBoy blandt flere. For den 23-årige producer blandt meget andet har snart sat sit aftryk i alle afkroge af dansk metal trods sin unge alder, og det vil tendere til det naive, hvis man tror, han har peaket af den grund, for der er endnu lange og spændende veje at udfolde sig på. Han kan skrive navne som Aphyxion, Billy Boy In Poison, Contrition, Fallen Horizon, Cold Night For Alligators, Opiate, Vira, 100 Knives Inside, samt hans egne bands Invisius, nærværende DestroyerBoy og Synthetic Torture på produktions-cv’et sammen med assisterende optagelses- og produktionsarbejde med Aborted, Blood Label, Volbeat og Destruction.

Sååehh …

Det her er altså bare fandens stramt! Uden sammenligning noget af det bedste tech-klingende metalcore med komprimerede dødstendenser, der er trådt ud af øvelokalerne i lang tid. Jeg må på det tungeste holde fast i, at de kan noget på Fredericia/Ribe-egnen, der til fulde lever op til både den svenske og amerikanske dødsmetalscene med hver deres styrker og i DestroyerBoys tilfælde i absolut forening.

Der er bare ikke noget skidt at sige om Destroyerboy med det niveau, de har nået med 'Slaughter The Hero'.