1. 7 Year Withc
2. Book of the Fallen
3. Vulcan's Forge
4. Voice from the Tomb
5. Weird Tales
2

Indiske Djinn and Miskatonic er, som navnet indikerer, en sær størrelse og et underligt miskmask mellem metalgenrer, der virker, som om de er kastet sammen uden et overordnet mål - men først og fremmest er det tænkt til at være doom metal, og det kan de sådan set godt finde ud af.

Bandet fra verdens næstmest folkerigeste land har et ret godt tag i det tunge, der hører doom metallen til, og de er slet ikke ringe til den krævede dystre stemning og det slæbende drive. Man kan kun kræve lidt ekstra minderige riffs og en lidt større melodisk flair for at få det til at fungere fuldt.

Problemet opstår, lige så snart de forlader doom metallen og går op i tempo - lige netop de passager, der skulle fungere som modsætning til de lange og onde akkorder. Udførelsen er bøvet og gumpetung og med ligegyldige pumpende guitarer uden melodi eller drive - selvom ideen er god og velplaceret i sangenes opbygning. Hertil hører en noget træg og umelodisk og ikke mindst alt for anstrengt vokal.

Rigtig galt går det, når de udfordrer deres værker med upassende og decideret idiotiske genreskift som let jazzede cirkusrytmer, eller pludselig går fra at skrive om hekse til drukviser - en helt gennemgående linje synes ikke at have være overvejet på noget tidspunkt, og uden at virke skizofrent er Djinn and Miskatonic i hvert fald et forvirrende og ufokuseret bekendtskab.

NB. I øvrigt lader bandnavnet til at minde mistænkeligt meget om en henvisning til Douglas Adams' 80'er-science fiction-klassiker 'Hitchhikers Guide to the Galaxy', hvor det påstås, at den eneste sammenhæng mellem universets mange livsformer er, at de alle på et tidspunkt har udviklet en drik, der udtales som noget i retning af 'Ginnan Tonnix', eller på alment jordisk 'Gin and Tonic' - det altomfavnende internet har dog ikke kunnet hjælpe denne skribent med at løse mysteriet, så tag dette som en bøn om assistance fra belæste Devilution-læsere.