13-08-2021
1. Of Gangrene Limbs
2. Perpetual Fetid Odor
3. Simmered In Mephitis
4. Sick Possessions
3

Københavnske Septage har eksisteret i et års tid og er klar med deres første EP 'Septisk Eradikasyon', der løst oversat betyder udryddelse ved blodforgiftning. En titel der passer perfekt til det musikalske udtryk. For Septage spiller brutal dødsmetal, der er så rådden, at man ikke kan undgå at blive en smule tiltrukket af dunsten samt lyden – og dermed sikre sig en infektion.

'Septisk Eradikasyon' består af fire numre og løber over tolv minutter. Det er dødsmetal, hvor vokalen er begravet lige så dybt i mixet som de ligdele, der pryder coveret, burde have været. På den visuelle front er det ret tydeligt, at Septage er inspireret af tidlig Carcass med de ulækre billeder af ligdele. Noget de da heller ikke lægger skjul på, som man kan læse i vores interview med guitarist Tobias Bendixen. Med sig på trommer har han Ugur Yildirim, der nok er bedst kendt for at være med i Taphos, samt bassist Malik Çamlıca, der også spiller i Hyperdontia. Alle tre synger også. Det vil dog nok kræve, at man kender dem for at kunne dechifrere stemmerne fra hinanden, for det her er virkelig en vokal, der er gemt dybt i den sump af råddenskab, der til sammen udgør Septage.

Instrumenterne er dog tydelige. Yildirim er en kompetent trommeslager, og der bliver ikke skortet på beviser herpå over de 12 minutter. Guitar og bas er også tydelige i mixet, og Septage lyder bare godt for et band, der er klar med deres første officielle udgivelse. De er rundet af et miljø i København, hvor undergrunden i den grad har fostret mange bands de seneste år, ikke mindst takket være KillTown DeathFest, og Septage er blot endnu et eksempel på, hvad det kan bringe med sig.

Pladen åbner med 'Of Gangrene Limps', der er tre minutters frontalangreb, præcis ligesom forbillederne i Autopsy og Carcass gjorde det på deres første udgivelser. Lige ned til den måde trommerne med små breaks på bækkenerne starter nummeret.

Derefter videre i dødssumpen, hvor 'Sick Possessions' har en basgang fra Çamlıca, som var den trukket direkte ud af tarmene på Cannibal Corpses 'Hammer Smashed Face'. Generelt en velkomponeret EP, der, som Tobias Bendixen lover i interviewet, nok skal få dem ud på de skrå brædder.