Medley: Victorious March - Gods of War Arise - Death in Fire

Ekstranumre:
Twilight of the Thunder God
Runes to My Memory
The Pursuit of Vikings
3

Det er en tilbagevendende begivenhed at dødsvikingerne fra Sverige, Amon Amarth,  spiller op til øl, flæsk og vrede mod et England under eget styre, og alle der bare besinder sig en lille smule på  Nordens stolte historie møder op med hævede horn – både af djævle og drikkemæssig karakter.

Ikke så meget nyt

En ny plade har svenskerne under bæltet, men det var nu ikke fordi så mange af de nye numre blev spillet – kun fire, faktisk – men godt det samme, da den nye plade ikke har så meget nyt at byde på. Det var da også de store, gamle hits, som blev taget bedst imod, og især ekstranumrene 'Twilight of the Thunder God', 'Runes to My Memory' og 'The Pursuit of Vikings' var koncertens kulmination, så noget kunne tyde på at selvom bandet står solidt ved roret, så har det de største musikalske eventyr bag sig – men hvad gør det? Når metal er evigt, er foranderlighed i sagens natur uperfekt, kunne man mene...

Et drevent tag i publikum

Til gengæld er rutinen en af Amon Amarths styrker og især frontmand Johan Hegg – "Brølejohan", som en vens søn kalder ham – har et ganske særligt godt tag i i publikum. På svensk og en smule dansk fik den storsmilende sveer hevet den indre viking op til overfladen selv hos dem der stod aller bagerst i lokalet, og selvom ét af de billigste tricks i bogen er at udnævne hver eneste stop på turen til et ganske særligt sted – så er det troværdigt, at København og Amon Amarth har et særligt godt forhold til hinanden, også selv om Store Vega ikke var fyldt denne gang.