15. T.N.T.
16. Whole Lotta Rosie
17. Let There Be Rock
18. Highway To Hell
19. For Those About To Rock (We Salute You)
3

PR-afdelingerne i pladeselskaberne ligger p.t. vandret i mere eller mindre forkølede forsøg på, at retfærdiggøre udsendelsen af en koncert eller opsamling disse dage. Julesalget er godt i gang, og de helt store kanoner inden for rockens verden melder sig i koret af sultne kunstnere.

AC/DC genudsender nemlig sidste års 'Live At River Plate' her i midten af november. Sidste år udkom koncertoptagelsen på dvd og BluRay og nu skal de, der kun har et lydanlæg, så have muligheden for at nyde Angus Young og co. uden billedside. Udgivelsen, der er sat sammen af AC/DC’s tre koncerter i Buenos Aires i Argentina, udkommer på en 2-cd og en tredobbelt rød vinyl. Så der er noget at smide under juletræet for de inkarnerede samlere, eller familiefaderen, der lige trænger til lidt spænding i juledagene.

På bandets hjemmeside hævdes det, at det er 20 år siden, at AC/DC sidst kom med en liveplade. Teknisk set har de også ret, idet det er præcis 20 år siden, at den legendariske 'Live' blev udgivet. Men de har udsendt koncerter på dvd og BluRay flere gange siden da, deriblandt 'No Bull' fra 1996 og 'Stiff Upper Lip' i 2001, samt netop denne 'Live At River Plate' sidste år. Men med lidt god vilje kan vi da godt sige, at der er første gang i 20 år, at AC/DC udsender en liveplade på cd og vinyl.

Som vi skrev i anmeldelsen af dvd’en, så er der ikke meget nyt at hente, hvis man i forvejen har netop 'Live' eller andre af de nævnte udgivelser. AC/DC er bare blevet 20 år ældre og det kan næsten ikke høres. Det i sig selv er dog mærkværdigt og taler til bandets fordel. De kører nemlig i samme rille og synes ikke at ældes. AC/DC-toget kører bare.

Mangler du derfor inspiration til årets julegave til din kone, mand, bedste ven eller andet, så har AC/DC meldt sig ind i kampen med et forslag. Vi kvitterer med tre jævne stjerner. For selvom man ikke ejer en pladespiller, så er det nok de færreste, der ville græde, hvis de fik sådan tre røde vinylplader med AC/DC-logoet på juleaften. Ligesom musikken har bandets fans nemlig heller ikke ændret sig siden 1992. Og det ved pladeselskabet godt.