8. Determent Infiltration
9. Deservant
10. Celebrate the Dead
11. Code of Conspiracy
12. The End of Eternity
3

Så er der nyt fra danske Submission, der har brugt tre år på at finde nyt pladeselskab, lave ændring i lineup’en samt sikkert primært at skrive på og udgive plade nr. to: Code of Conspiracy. Det er en plade, der byder på en knivskarp Jacob Hansen produktion, der er så energisk og kontant, at det faktisk tager en hel del lyt før sangene kommer rigtige ind under huden, fordi det brager massivt ud af højttalerne som skum fra en rystet øldåse.

Men når så sangene begynder at falde på plads i lytterens univers, viser der sig fx at bandet med den nye sanger har fået en masse catchy vokal-linier, hvor der veksles mellem en thrashet råben, og en meget ren og klar stemme. Musikalsk er pladen måske ikke så langt igen fra debuten, men den nye sanger gør selvfølgelig at udtrykket er lidt forandret og samtidig er produktionen ikke så mørk denne gang.

Pladen lægger hårdt ud, men efter nogle fede sange i ”Imaginary Freedom” og ”A Terror Within” daler interessen hos lytteren lidt med nogle mere anonyme sange. Velskrevne, men uden samme effekt som pladens åbnere.

Sangen ”An Illusion of the Perfect Forever” er et interessant intermezzo, hvor der hentes inspiration fra klassisk spansk guitar, men desværre går den nye sangers stemme ikke fejlfrit igennem her. Der er et par anstrengte steder – det problem opstår til dels også andre steder på skiven, når Lasse skal op i de højere toner, der rammes men savner lidt klang, men det er mest udtalt i dette nummer.

Netop som albummet har kørt i en lidt for ensformig rille et stykke tid dukker titelnummeret op mod slutningen. Et lækkert og iørefaldende nummer, med særdeles memorable riffs og herlige melodiske leads. Et nummer, der minder om, at der er en håndfuld fuldtræffere, om end de måske ikke rækker helt til 52 minutters spilletid.