Boosted
Shot II
Bebe
Feeling Young
Untethered
3

Trioen Fluids er produktive og har siden dannelsen i Phoenix, Arizona i 2018 nået at udgive ikke mindre end tre fuldlængdealbums, seks singler, fem splitalbums, tre EP´er samt tre compilations hvoraf ‘Fluids Of Death 2’ er den seneste i rækken. At beskrive Fluids lyd gøres bedst ved at nævne tydelige inspirationer som Mortician, Exhumed og Carcass samt tilsætte begreber som “Goregrind”, “Deathgrind” og “Cybergrind”. Her er sidstnævnte måske især kendetegnende for Fluids og den bevidst overdrevne brug af trommeprogrammering og synthkeys i de spredte introer, der formår at hvile ørerne og klargøre dem til næste soniske angreb.

En ensartet voldsherlighed

Med 14 numre og 34 minutters spilletid er der ikke lagt op til eftertænksomhed og det er heller ikke en efterstræbt opskrift for Fluids. På compilationen lægges der ud med ‘Bound’, der fra start flænser lydbilledet med klassisk grindcore efterfulgt af chuggende hulemandsriffs. Én ladning og små 2 minutter fra start er vi i gang med ‘Gagged’, der udover sin muntre titel også er med til at forudsige hvad vi ikke overraskende har i vente de næste 30 minutter. En halv time med numre, der i sin opbygning er relativt ens, og som tydeligvis ikke er ment som et samlet værk, men snarere opleves som det, det er; en compilation. Det er hver især rådnende og grindende stykker død med arrigskab og horror, der tilfælles udgør den røde tråd. Numre som ‘Injected’ skiller sig positivt ud med sin længde samt elektroniske og nærmest ‘Fulci’-associerende intro. Det samme gør ‘Feeling Young’ hvor en singleguitar i starten af nummeret pludselig får lov til at definere en melodi. Måske compilationens bedste numre.

Safe Space for hjerneceller

Fluids spiller grindcore-smadder med et gore-take. Mekanisk cyber-deathgrind. Sonisk råddenskab til krybdyrhjernen og det er ikke for alle. Den vante metallytter vil i længden ikke kunne undgå at komme til at fokusere på trommeprogrammeringen og måske især den elektroniske og tåkrummende hi-hat, der, når den opdages, insisterende og enerverende bliver ved med at råbe op om de manglende “rigtige trommer”. Men det er også et valg, og en bevidst lyd, der, selv med den klare inspiration fra Mortician, er med til at skille Fluids ud fra mange andre bands. Det er en kitschet og nærmest tåkrummende B-film, der hverken er intellektuel eller særligt bevidsthedsudvidende, men som effektivt gør det, den skal. Opsamlingen ‘Fluids Of Death 2’ er en fin introduktion til bandets seneste splitalbums med Pharmacist, Putrid Stu og Oxidised Razor og er med sin hidsighed og 14 små, afstumpede doser adrenalin perfekt cuttet og linet op til pludselig ødelæggelse af enhver sandalbefængt naturvinsfest de kommende måneder. Det er fuld smadder og et sikkert anti-hit.