Skrantende b(r)and?

Skrantende b(r)and?

To hovedmænd tilbage giver stadigvæk Korn, men nogen stor koncert gav bandet ikke i KB Hallen, mener vor udsendte.

Korn i KB Hallen, Kbh. torsdag den 31. januar
31-01-2008
3

Historien om Korn er blevet til sangen om de små cyklister, der én efter én falder fra. Tilbage af det originale band er kun forsangeren Jonathan Davis (bill.) og bassøren Reginald "Fieldy" Arvizu. Brian "Head" Welch (guit.) forlod bandet p.g.a. kristendom, David Silveria (tromme) for at sælge sushi og James "Munky" Shaffer har forladt den iganværende Europatour af gud ved hvilke grunde!? Med andre ord var line-upen tyndet ud i en sådan grad, det gik ud over koncertoplevelsen. Godt nok har de fyldt op med et backingmusikere, men der er ikke nogen af dem, der er ophøjet til egentlige bandmedlemmer. Det går ud over hvor meget backingdrengene trykker den af, for det går jo ikke at tage scenen fra de ”rigtige” bandmedlemmer, og den scenemæssige mådeholdenhed er der sgu' ikke megen rock'n'roll i. En form for fremtid[/b] Om brandet ”Korn” så også skranter lidt er en anden snak. Så man på aldersfordelingen hos publikum var der nemlig både nogle af de gamle drenge, og endnu flere af så unge fans, at de nok mere har interesseret sig for Tele Tubbies, da Korn blev undfanget. Så alene derfor har Korn vel en eller anden form for fremtid. Hvad der holdt koncerten oppe var i høj grad dette brede publikums velvilje. En velvilje, der var så stor, at Davis inden ekstranumrene kunne få store dele af publikum til at sætte sig ned, for derefter at springe op da det første ekstranummer, ”Blind”, gik i gang – det må man sgu alligevel tage hatten af for. Musikalsk set var de bedste numre ”Coming Undone” (til trods for ”We Will Rock You”-passagen) og ”Here To Stay”. Ellers kørte maskinen derudaf uden de store udsving. Det var aldrig dårligt, men det fik heller ikke pisset i kog. Og hvis man kedede sig, kunne man altid lade sig adsprede af det fine laserlysshow, de havde medbragt.