Copenhell 2014: Power uden styrke
Copenhell 2014: Power uden styrke

Heidra udfyldte ikke deres potentiale på Copenhell, hvor de leverede en lidt usikker optræden.

13-06-2014
Lykke Nielsen
3

Selvom jeg ikke var nået længere end til sikkerhedstjekket ved indgangen, da Anders Bøtter skreg Heidras navn, nåede jeg stadig at se starten på første nummer. Årsagen må have været problemer med teknikken, som gjorde, at koncerten kom lidt skævt fra start. Det tog i al fald cirka to sange, inden lyden og bandet kom helt på plads på scenen. For bandets vedkommende så de aldrig ud til helt at leve sig ind i showet, og overordnet var det en lidt fesen affære.

Selve musikken skal jeg ikke klage over, da den er en meget fed udgave af power metal med folk-elementer, og der er sange som ‘Sworn To Vengeance’, der virkelig sidder lige i skabet. Sagen er bare, at den slags virkelig skal være skarpt for ikke at skuffe. Et måske lidt uoplagt band, der klager over tømmermænd og er anonymt klædt på i forhold til genrens standard, lever bare ikke op til den stemning, musikken kræver.

Af bandmedlemmerne var der kun den ene guitarist, Carlos G.R., der virkelig skabte kontakt til publikum og gav et show. Resten forholdt sig ret stille, og først en del inde i koncerten lagde jeg mærke til, at de havde keyboards med, og at det ikke var en tekniker, der var kommet for langt ind på scenen. Jeg mistænkte dem også for fortsat at have problemer med teknikken, for der var en del lange pauser mellem numrene. Pinlige pauser, enten forårsaget af samples, der tog for lang tid om at starte, eller manglende feel fra bandets side.

Alt sammen ærgerlige detaljer, der samlet trak ned på bedømmelsen. Jeg forestiller mig ellers, at Heidra virkelig kunne imponere, hvis de havde et show og fik den erfaring, der skal til, for at alt falder på plads. Det kan være, de har den, men det viste sig desværre ikke på Pandæmonium i fredags, og Heidra gav samlet en middelmådig koncert.