6. 4 More Beers
7. Blite
8. Legacy
9. World At War
Kent Kirkegaard Jensen
3

Vi har set Denial Of God en del på det sidste. Først var det på Metal Magic i Fredericia i juli måned, hvorefter vi i august så dem i Amager Bio til Metal Aid pt. 2. Nu var tiden så kommet til, at Ustumallagam og resten af Denial Of God skulle indtage Aalborg. Rammerne var spillestedet Studenterhuset, der har lagt øren til mangt en metalkoncert gennem de sidste fire årtier.

Først skulle vi dog trakteres med et par thrash-bands, førend vi kunne nå til den black metalliske hovedret. Persecutor åbnede ballet med god og hurtig thrash og sparkede festen i gang med 'King Of The World', hvorefter de annoncerede, at de havde en gæst med på trommer. Det er kunstneren Hajn, der er trådt til for at hjælpe, da Persecutors faste trommeslager for nylig er blevet far. Sangen 'King Is Born' dedikeres selvfølgelig til den nybagte fader, og Hajn kvitterer med en solid indsats bag kedlerne, hvor særligt dobbeltpedalen får nogle ture i manegen.

Persecutor får sågar aktiveret en moshpit, og den melodiske guitar i 'Legacy' får folk til at nikke anerkendende blandt publikum. De vinder også lidt nordjyske hjerter ved at lukke ned i et jam på den tunge outro i 'Domination' med Pantera. Den slags tricks er svære at se sig sure på.

Killing samler op, hvor Persecutor slap. De spiller måske endda endnu hurtigere thrash og pumper de tunge rytmer ud over scenekanten. De er veloplagte og har sågar sørget for at iføre sig hvide strømper og sneakers, så de modemæssigt er godt i tråd med genrens ophav.

Det bliver da heller ikke meget bedre end introen til 'Straight Out Of Kattegat', der er taget fra deres seneste plade 'Face The Madness'. Det er som taget ud af Slayers lærebog, og Killing fortolker pensum ganske habilt. Så kan det godt være, der lige ryger en guitarstreng under '1942' fra samme plade umiddelbart bagefter, men med lidt hjælp fra en snarrådig kammerat, så bliver der fundet en ny guitar, og da remmen er justeret, kæmper Killing videre. Det ender med knap 45 minutters fed thrash, som publikum på Studenterhuset i den grad nød.

Derefter er det omsider tid til hovednavnet. Denial Of God har som nævnt været rundt på de danske spillesteder, og vi har generelt været positivt stemte overfor de danske black metallere. Denne aften i Aalborg var dog af mere jævn karakter. Setlisten var den samme som showet i Fredericia, men fremførelsen ikke nær så magisk.

Det virkede som blot endnu en dag på kontoret, og selvom Ustumallagam gik og knurrede, tog sig til armen og så forpint ud, så var der ikke samme energi over koncerten, som der var i sommers.  Godt nok kom både maske og økse på scenen, og Ustumallagam fik da også både taget babyen til sig og smidt den ned i kisten igen under 'Robbing The Grave Of The Priest', men rigtigt nærværende blev det aldrig.

Publikum var også blevet lidt trætte, og sammenlagt gjorde det, at det blev lidt en flad afslutning på en ellers udmærket lørdag aften på Studenterhuset. Folk var i hopla til både Persecutor og Killing, mens det ikke helt var tilfældet til Denial Of God. Arrangørerne var ellers rigtig glade for at kunne præsentere deres første stående koncert på spillestedet, hvilket publikum da også var glade for. Det var bare mest de to opvarmningsbands, der gjorde udslaget denne gang.

dog killing persecutor aalborg 2021