01-08-2012
Adiabatic Wrath
Hatred Propaganda
Exhaling Chaos
Flesh Into Ash
4

I takt med, at Metal Battle har udviklet sig til at blive større og større såvel nationalt som internationalt, var det kun passende, at Devilution i år tog til Wacken en dag førend normalt og overværede det danske indslag i konkurrencen. Herhjemme havde Electric Hellride gjort sig fortjent til et show på Wacken Open Air, og de skulle så spille i det store telt onsdag eftermiddag kl. 16.20. Hvert band får 20 minutter, så det gælder om at gøre indtryk på meget kort tid.

Det lykkedes for Electric Hellride. Med deres groovy metal, der lyder mere af moderne thrash end "power metal", som det officielle program fra Wacken skriver, går der ikke længe før publikum vugger godt med i både nakke og arme, der rækkes op mod scenen i anerkendelse. For allerede i åbneren 'Adiabatic Wrath' har bandet et omkvæd, der både instrumentelt og versmæssigt tillader at man gynger med.

Noget, der også overrasker positivt, er lyden. Generelt er der ikke hverken feedback, trommer, der buldrer og ødelægger lyden eller andre effekter, der generer. Det eneste er, at guitarerne måske ikke er så langt fremme i mixet, som man kunne ønske sig. Ikke desto mindre står soloen i netop 'Adiabatic Wrath' nok frem til, at man kan fornemme nuancerne.

Electric Hellride fortsætter så sikkert ind i deres show og virker ganske scenevante. Specielt guitaristen Anders, der i sin ærmeløse Dio-trøje er god til at interagere med publikum og komme udover scenekanten. I den sidste 'Flesh Into Ash' bliver der også lavet noget synkron headbanging fra scenekanten, og forsangeren kommanderer lidt med publikum for at få dem med på vognen. Det virker og der opstår da også en god moshpit undervejs i showet! Bandet får efter showet en ganske god applaus fra publikum, mens et par bandtrøjer bliver kastet ud til folket.

De slipper godt fra det og kan være tilfredse med deres indsats. Eftersom vi ikke fik set samtlige nationale vindere ved vi ikke om det var i orden, at Færøerne løb med pladekontrakten, men Electric Hellride kan være glade for, at de nu kan skrive "performed at Wacken" på deres cv. For de faldt ingenlunde igennem. Tværtimod.