8. Winds Of Death (Angel Of Light) (new song)
9. Air Attack
10. Chain Gang Woman
11. Slipping Through The Cracks (new song)
12. Godz Of Thunder
2

Tilbage i det glade firsere udgav amerikanske Malice tre album, som opnåede moderat succes med en lyd, der mindede ganske meget om Judas Priest, men som også savnede det nødvendige personlige touch. Og så skete der ikke så meget i årene efter 1989. Men i 2006 blev Malice gendannet, dog kun med et enkelt medlem, guitarist Jay Renolds, fra den oprindelige besætning, og dermed skulle der ske noget.

Men om noget er sket, kan man godt stille spørgsmål ved. Det der nok burde have været et stort comeback-album, er blevet til en genindspilning af otte numre og så sølle fire nye. Ikke særligt ambitiøst, men det må Malice selvfølgelig selv om. Til gengæld er dette selvfølgelig en mulighed for hardcore-fans, der kan få Malice i en moderne indpakning, og det giver anderledes mening – de fleste har ældre favoritskiver, som kunne være fede at opleve med mere kompakt lyd.

Det kan dog konstateres, at det store gennembrud ikke kom, fordi amerikanerne, hverken dengang eller nu, skriver bedre sange end gennemsnittet. Der er således ingen ringe numre på ’New Breed of Godz’, men heller ikke et tidspunkt, hvor der virkelig sparkes nitterøv med uforglemmelige riffs eller de store catchy melodier. Bevares, titelnummeret, der er et at de nye, har en stærk portion energi, og dette kendetegner nye som gamle hymner, men de førnævnte engelske præster, eller tyskernes Primal Fear, flår lige det mere i hegnet, krænger større omkvæd og hidsigere vers ud, og med den rigtige charmerende vrede.