6. Antagonism Eternal
7. Devouring Armageddon
8. Diabolical Engines of Torment
9. In Torture We Trust pt II
Kent Kirkegaard Jensen
4

Aarhusianske Horned Almighty har et forbløffende højt bundniveau, hvilket de endnu engang bekræftede ved denne koncert. Masser af teater og en indlevende forsanger, der sørgede for at bringe salen i den rette stemning.

Simon Petersen har stået i front for Horned Almighty siden bandets herkomst i 2002, ligesom resten af bandet er de samme, gamle hoveder, der har været med fra start. Kun bassist Thomas Haxen har ikke været med fra start, men trods alt siden 2013. Denne stabile enhed viser sin styrke, når de går i gang. Der er ingen slinger i valsen, og musikken leveres sikkert.

Teateret består af en fin opsats til mikrofonen samt et lille alter med kranier og lys. Det hele er ornamenteret med dyreknogler. Håber vi da. Scenen er således klar til en ofring eller to. Og ligesom musikken, er scenens teatralske virkemidler således vældig inspireret af Satyricon, hvilket ikke er nogen hemmelighed. For forsangeren dribler selv rundt i en Nemesis Divina-trøje. Hvis man skal lade sig inspirere, så er Sigurd Wongraven ikke det værste sted at starte i den genre.

Med omvendte kors på scenen, der også har fået banket et par dyrekranier fast, er der således fuld plade med de black metalliske referencer. Horned Almighty har gjort noget ud af det, og de får heldigvis noget ud af det. Studenterhuset er godt pakket, og udover klassikere som ’Necro Spirituals’ og åbningssangen ’Plague Propaganda’ har Horned Almighty også et par nye skæringer med.

De udgiver ny plade d. 17. januar 2020, ’To Fathom the Master’s Grand Design’. Derfra får vi numrene ’Antagonism Eternal’ og ’Devouring Armageddon’. Passende dystopisk, som Horned Almighty har for vane. Publikum kvitterer med moshpit og buldrer på i de 45 minutter, bandet har fået at spille i. Vi kunne sagtens have brugt 15 minutter mere, men sådan er det på festivaler. Det bliver kort og præcist.

Horned Almighty udnyttede hvert et sekund og både guitarister, bassist og forsanger fik interageret godt med publikum undervejs. De kom i den grad ud over scenekanten og viste, at de har det niveau, der skal til for at underholde tilhængerne af den mørkeste genre i metalmiljøet.