W:O:A 2010: (Endnu) En dag på kontoret
W:O:A 2010: (Endnu) En dag på kontoret
W:O:A 2010: (Endnu) En dag på kontoret

Kamelot leverede en god omgang power metal, der gjorde sig godt til et par kolde Beck's i solen på en dag, som forsanger Roy hævdede ikke var en almindelig arbejdsdag.

06-08-2010
3

Amerikanske Kamelot med den norske sanger Roy Khan smider sit nye album på gaden om en måneds tid, og i den anledning fik publikummet under den nordtyske himmel også serveret 'The Great Pandemonium' derfra. Et nummer, der som alle spillede numre viste, at gruppen holdt sig trofast til sin genre og uden store overraskelser.

Til gengæld så er bandet møgsolidt og behøver ikke lave de store forandringer, idet de har altid et ganske trofast følge. Det var nu alligevel en hæmsko, for på trods af memorable sange, den stærke stemme og en pletfri udførelse, så blev showet alligevel en anelse statisk. De eneste umiddelbare skift skete, når korsangerinden indimellem stod på sit lille podie i venstre side af scenen.

Roy blev undervejs bekymret for, om han havde insinueret, at det bare var endnu en dag på kontoret for bandet, så han valgte efterfølgende flere gange at forklare, at sådan var det selvfølgelig ikke. Det var Wacken. Og dermed specielt per definition. Men det var nu ikke som om, man var fælles - band og publikum - om at skabe noget unikt. Det var faktisk lidt som "another day at work".

Power-metallen har sine muligheder for at skabe fest og sing-a-long, men det var som om Roy gik rundt og følte sig lidt hævet over publikum, og fremstod snarere arrogant end tilfreds med den festlystne skare. Men man kan ikke påstå, at hans stemme fejlede noget, når musikken spillede.

Sangen 'Forever' fra albummet 'Karma' gik så rent ind, at det efterfølgende var svært ikke at komme til at nynne stykker fra sangen, der er baseret på 'Solveigs Sang' af Edward Grieg. Kamelot var glimrende musik til de kolde Beck's, som kunne købes i de mange ølboder, og efter dette nummer blev der sikkert drukket større slurke, da alle må have kunnet give hals til musikken. Og så er missionen for en genre med stærk sangbare omkvæd fuldført.