7. Bleed To Death
8. Heaven is Ready to Fall
9. Seeds of Shame
10. Chamber Master
11. Marked by Darkness
4

Århusianske Hatesphere har med deres nyeste opus ramt lige i hjertet hos Jeres anmelder. De har på fornem vis krydset thrash med brutal dødsmetal, og ud af det er kommet en skive med titlen ”The Sickness Within”.

Lige fra åbneren ”The White Fever” med et rigtig cool ørehænger-riff til den afsluttende ”Marked By Darkness” er der tryk på kedlerne, guitarerne og ikke mindst Bredahls rå og tordnende vokal. Jow tak, der er smæk på, og alligevel plads til de stille passager, der giver de breaks der gør musikken alt andet end ensformig. De breaks virker som de perfekte bølgebrydere og forhindrer sangene i at blive monotone.

Der er blevet plads til at kæle for sangskriveriet i denne ombæring og ikke udelukkende et frontalangreb på din øregang. Man kan både høre og mærke at der er gjort et seriøst stykke arbejde med kompositionerne og melodierne er tydelige. Rytmeguitaren får lov at bære numrenes omkvæd og med trommerne som rygdækning kan undertegnede ikke andet end sidde og tromme med fødderne når han hører ”The Sickness Within”.

At det her er dansk gør mig stolt, og jeg glæder mig allerede til næste gang jeg skal se Hatesphere i aktion og levere en af deres sublime live præstationer, der efterhånden er blevet deres varemærke - og specielt høre dem spille denne seneste skive foran publikum. Der er nemlig rigtig mange sange som fortjener at blive luftet hår til. En skive der kandiderer til årets death’n’thrash udgivelse. Uha, hvor det holder!!