Kommentarer fra af SigneA

35 resultater - viser 1 - 20
1 2
Sortering
30. August 2017 (Updated: 30. August 2017)
Det lyder bekendt...

Sjove og ærlige ord Casper, der bragte mig tilbage til en Six Feet Under-koncert på The Rock, hvor jeg gudskelov ikke var vigtig-type-på-arbejde, men havde friaften og gav den lidt ekstra gas med procenterne. Resultatet blev en god lur med panden i bordet godt ti meter fra Chris Barnes' ubarmhjertige hvineri. Jeg overlever nok at det var lidt pinligt i og med mit eget betænksomme vagtpersonale mente jeg ville sove bedre ude bagved, men set i bakspejlet, er jeg ret imponeret over at man kan sove til lyden af dét.

Og jeg synes i øvrigt du er undskyldt Wacken-bobleren. Man kan godt blive lidt gammel og træt oven på sådan en ;)

S
SigneA
25. August 2015
Sjov top 5

...selvom jeg desværre ikke genkender og derved kan græmmes ved ovennævnte bands. Kommer selv i tanke om en cd jeg var helt utrolig glad for. Så meget at den er placeret i cd-reolen selvom den ikke har været afspillet siden halvfemserne, hvilket ved dette genlyt er godt det samme. Bandet hed SIAL og ramte en bølge hos mig i '96, hvor jeg i forvejen var godt i gang med Clawfinger, Dog Eat Dog, Plök, Düreforsög og Beastie Boys. De spiller sådan noget halvhardcore punkrap. Men pladen.... 'Tip Toe Around In The Dogpiles' har nok noget af det argeste tekstmateriale på planeten og jeg citerer gerne fra nummeret 'W.C.': "Can you tell me the way to the W.C, cause I'm going to pee...(råbekor) PEE!!". Amn... Det er så oldschool at musikken kun er på MySpace (https://myspace.com/sialband/music/songs) og idag bliver vist sidste gang jeg genfinder dem, men det var et sjovt genhør.

S
SigneA
15. Juni 2015
Fotoreportager
...

Nårh, du har fanget vores lille makker fra Nuclear Assault ;-) Fine skud.

S
SigneA
13. Marts 2015
Hørt

Godt husket med Biergarten 2010. Det var helt exceptionelt og kommer ikke tilbage med den størrelse det har idag. Det var lige tilpas tåbeligt og i den helt rette ånd :-)

S
SigneA
17. Februar 2015
Nærmest voldtægt

Argh, det var dog nogle modbydelige klip. Man græmmer sig på Mercurys vegne.

Når publikum syntes tilfredse kunne det måske skyldes at de i virkeligheden bare ville se Adam Lambert, eller var det virkelig hardcore Queen fans der hyldede det der?

S
SigneA
26. Juni 2014
Sætliste

Hej Agony.

Det ser ud til de har spillet nedenstående på touren - i hvert fald er den fra dagen efter Roskilde Festival. Måske kan du genkende noget af den? ;-)

S
SigneA
20. December 2012
Koncertanmeldelser
..

Ja hvad var det med ris a la manden? At tørre den op er ca det eneste jeg erindrer fra Beta og det kan ingenlunde have været mig der svinede med den slags klumpet dessert (spiste vi overhovedet noget?). Og så en storslået quiz-sejr, men det kan selvfølgelig have noget med holdkammeraterne at gøre. Du slagter dem til næste år hvis spørgsmålene omhandler ting der er sket efter 1980. Go for it. Håber Kreator kommer tilbage snart, eftersom jeg heller ikke husker at have set dem i bio'en.

S
SigneA
04. December 2012
True

I det hele taget er det hovedløst at sammenligne Queen og Zeppelin - de er stærke på hver deres måde, begge særegne grundet deres urørlige forsangere. Jeg holder meget af Queen, men har ikke nørdet det på samme måde og jeg tror i høj grad at det kommer an på miljø og opdragelse. Hvis jeg var blevet tvangsfodret med Queen på samme måde som Zeppelin da jeg var lille havde jeg sikkert været mere optaget af May end Page ;-)

Mange bands fra den periode er i det hele taget blevet beskyldt for at plagiere hinanden og for at stjæle med arme og ben. På en måde vil jeg mere sige at de i tiden der var, inspirerede hinanden, og så har mange af de store fra dengang jo spillet sammen i forskellige konstellationer så der er vel også en grad af indavl i foretagendet.

Det bedste ved Celebration Day er ud over at se Zeppelin spille live, at musikken i sig selv holder. Stadigvæk. At de kan spille det så man også gider at høre det uden at se koncerten samtidig. Det rykker virkelig og har en tyngde og stabilitet som jeg savner hos nyere bands. Det er som om at jo hurtigere det går, des bedre er det - eller jo mere distortion der tilsættes, jo mindre kan man høre hvor ringe de spiller. Der markerer Zeppelin med Celebration Day at de lige er det hak bedre.

Rush er jo også mine helte!! Jeg kommer nok de forkerte steder, men det er sgu sjældent jeg hører nogen trække lige præcis dem op af hatten - hurra ;-)

Gad vide hvad du så synes om Yes? De er ikke i den tunge ende, men måske nok det mest oversete band overhovedet fra den generation.....

S
SigneA
27. November 2012
Vi spørger hende Signe

@RockManiac: At Bonham er 41 på koncerttidspunktet er indiskutabelt, så det er retfærdigt flueknepperi og godt set ;-) Vedr. Stairway To Heaven er det måske værd at tilføje at indspilningen udover at foregå på omtalte Telecaster også blev tilføjet en 12 strenget Rickenbacker. Jeg har kun set Page spille Stairway live med den tohalsede så på den måde er det en Stairway-koncertsignatur-ting, tænker jeg.

Brian May hører ganske rigtigt til "talrige musikere" og hvordan du så end har spottet det Mads (nok grundet placeringen) er Manson i sidstnævnte kategori, men det er selvfølgelig set fra min side af skrivebordet - andet kan også tolkes ud fra teksten som den er :) Men der skal ikke herske tvivl om, RockManiac, at Page er mit store idol og at jeg subjektivt set synes han er den største - med eller uden May in mente. Det er en af grundende til at jeg både fik lov til at kaste mig over sidste uges metaldiktator omhandlende 'Led Zeppelin IV' og også 'Celebration Day' som jeg var så heldig at opleve i biografen først på måneden.

Fedt med feedback, men vigtigere endnu: Har nogen af jer set dvd'en og har en holdning de vil kaste i æteren? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at høre hvordan koncerten opleves når man ikke er fan.

S
SigneA
09. November 2012
Koncertanmeldelser
BBiP

Der må selvfølgelig skamløst promoveres, så 'Contaminated' kan nå ud til flere, for andre videoer kan der ikke være tale om. Se den før din nabo.

S
SigneA
13. August 2012
Måske..

Ikke at jeg har ledt eller fundet den selv, men SexBeat eller Rockuglen (begge i kbh) plejer at være søde til at bestille hjem og de har klaret alt hvad jeg har spurgt efter indtil videre, så måske kan du finde lykken dér :)

S
SigneA
13. August 2012
Pladeanmeldelser
Woop woop

Trods manglende løgpose må jeg lige ha' et lyt efter at have læst denne her! Gammelt låård er ofte at foretrække i den her genre :)

S
SigneA
04. Juli 2012
Koncertanmeldelser
Enig

Jeg synes det kan koges ned til at han skulle have taget en time af sættet - deriblandt covernumrende som jeg hellere havde hørt med de originale bands bare det var muligt. Zeppelin er altid kærkomment, men "Tanguerine"? Lad dog Robert Plant om det!! Cornell synger sine egne numre meget bedre og jeg synes at den overlegenhed han præsterede i den første time - og for mig slog fast at hans vokal virkelig er i superligaen, og at han kan noget som de færreste blot kan drømme om at kunne imitere - var helt væk sidst i koncerten. Black Hole Sun slog det fast i svær grad. 2,5 time i bløde fløjsstole var for meget både af det gode og det mindre gode.

S
SigneA
25. Juni 2012 (Updated: 25. Juni 2012)
Koncertanmeldelser
Så kom medierne også med

så det kan hermed siges at Trivium gæster Amager Bio d. 6. november sammen med tyske Caliban og As I Lay Dying. Et fjerde band skulle blive offentliggjort senere. Jamen så må vi afsted igen!

S
SigneA
11. Juni 2012
Koncertanmeldelser
...

Hahahah....Det er sikkert skidestrengt fordi det er lyden på filmen der er noget galt med, men hvad fanden laver Lars på Enter Sandman introen? Spiller jazz? Den hh skal straffes!! :)

Nå. Interessant i hvert fald at høre din mening Kent, for der har satme været mange, og både anmeldere og publikum har været ved at rive hovedet af hinanden på diverse webaviser. De gange jeg har debatteret det, trods jeg ikke var til koncerten, ender jeg altid op med det facit at hvis nogen synes det var verdens bedste koncert, så er det jo som det skal være. For nogle vil det være deres første koncert og de vil blive begejstrede for at høre Nothing Else Matters uanset fremførelsen og de mere trænede ører vil nok have en mere berettiget kritik parat.

Personligt synes jeg det er ved at være en anelse trist at se og høre på, men jeg skulle nok få møffet mig op foran alligevel og være tudeagtig til et nummer eller to hvis jeg havde været der. Alle har vel deres Metallica historie og på den måde vil de altid være ikoner, men de skal nok overveje om det er værd at vride mere saftevand ud af svampen.

S
SigneA
11. Juni 2012
Bingo

Vigtigt at du lige holder dem oppe på den mazarintærte! Det er vital journalistik og jeg synes egentlig at de bud du selv gav tidligere var noget mere fristende end rød kylling. Jeg har brokket mig meget over maden, trods jeg ikke husker indtaget i detaljer, og det vil jeg blive ved med indtil vi står på pladsen, men jeg tror det bliver nødvendigt at smugle en Christianiacykel ind og sælge tærter omme bag DOX, selvom man selvfølgelig kan blive positivt overrasket. Og så har de da forstået indholdet af en nærende morgenkomplot! Det er altid noget. Ligeså at gulddamen vil være i sortementet. Så er jeg spændt på at se om vi skal drikkes af med Tempt Solbær også i år - det var godt nok noget stads (og så er det cider. Cider, siger jeg!??) Hvad er der nu galt med Copenhell Brew? Der må da være andre der savner den?

Nå. Men fornuftigt skriveværk. Vi må dokumentere i hård stil når det skal stå sin prøve om en lille uge.

S
SigneA
04. Juni 2012
Koncertanmeldelser
Nej heldigvis ikke

men jeg må stå fast på at de har samlet mange referencer fra nævnte bands - bl. a hvad angår melodi og opbygning, poppede omkvæd og catchy hooklines (og dette kun i reference til koncerten. Jeg kender ikke til deres studiemateriale) Jeg vil nu heller ikke helt give mig og kalde BFMV´s "The Poison" for en rockplade, men jeg kan godt følge dig i BMtH-sammenligningen. Det er egentlig det der er så synd for en ellers charmerende genre. Det bliver let samme sovs og i den konkurrence har BMtH også vundet for mig :) De gjorde det nu pænt, The Dead Lay Waiting, men jeg synes egentlig der var (for) langt til den musik SBB spiller. Var du til koncerten og i så fald, hvad syntes du om den?

S
SigneA
04. Juni 2012
Pladeanmeldelser
Ps

Det er selvfølgelig meget vigtigt at understrege at det ikke er for at fornærme den brune sovs sådan generelt!

S
SigneA
04. Juni 2012
Pladeanmeldelser
Hear

TAK for den. Den plade er blevet pustet op så det næsten ikke er til at holde ud. Jeg synes du siger det spot on. Mage til kedelig omgang brun sovs skal man satme lede længe efter.

S
SigneA
01. Maj 2012
Mange

tak! Jeg håber at kunne bringe nogle fornuftige skriblerier til de der læser, og vigtigere endnu, lytter. Jeg har selv brugt NRG/Devilution meget, når der kom nyt materiale ud og man ikke lige kan nå at høre det hele, så det er en helt særlig fornemmelse selv at skulle agere anmelderservice. Jeg vil lægge mig i selen, så det bliver ondt og sagligt :)

S
SigneA
35 resultater - viser 1 - 20