Kommentarer fra af MadsP
... og undskylder sin fremskredne senilitet. Det er nu rettet.
Jeg gad godt læse den foreslåede artikel.
Nolder fra Metalized var stor fan frem til og med Twinaleblood.
Det var da forresten også Kim Skotte, der i en Hank III-anmeldelse kaldte Pantera for "eksponenter for texansk dødsmetal".
http://politiken.dk/kultur/musik/koncertanmeldelser/ECE775983/hank-williams-iii-tog-vega-til-helvede/
Helt enig angående denne undervurderede genistreg. Den citerede linje er en af rockhistoriens lumreste, og vokalpræstationen er en af rockhistoriens mest sjofle. Fremragende nummer (som Johnson aldrig ville kunne synge).
Jeg ved godt, det er på mode at udskamme det - og at det har været på mode længe - men jeg mener oprigtigt, at det er et fremragende nummer, som selvfølgelig godt måtte lade være med at være den eneste sang, menigmand associerer med Scorpions, men hvor det ikke tager noget fra nummeret alligevel. Jeg er sikkert den eneste i verden, som stadig elsker det.
Interviewet viser i hvert fald visse problemer forbundet med standardspørgsmål i en interviewserie.
-t-shirten så jeg på et et tidspunkt inde på Heavy Metal Børsen på facebook. Det var en meget smuk t-shirt.
Agony har naturligvis helt ret. Korrekturlæseren har stolet på skribenten, da korrekturlæseren helt ærligt aldrig har hørt Cannibal Corpse andet end i Ace Ventura. Vi må give hinanden en kvajebajer. Fejlen er nu rettet.
Det er helt korrekt. Fejlen er nu rettet.
I en Wacken-sammenhæng har de da spillet der en del gange efterhånden, har de ikke?
Enig i, at Savatage (og TSO) er hovednavnene, dog.
med det udeblevne My Dying Bride-nummer til sidst på samme scene, hvor MDB virkede temmelig sure over ikke at få lov at spille 'Turn Loose the Swans'. Mon det var en del af et generelt spilleplansfuckup på Pandæmonium den dag?
Nej, det er lige stærkt nok. Det hviner i tænderne. Den skal være tempereret og tættere på stuetemperatur, før jeg kan få den ned i min fremskredne alder.
Fjendens indlæg har en pointe, men her er den spinkel - selvfølgelig spiller der store bands på en stor festival, men der er absolut en del fremsynede bookinger (ligesom der har været tidligere år, om man så har kunnet lide dem eller ej).
Maiden er nu også et band, som jeg egentlig synes bliver ved med at udvikle sig; om de så viser det i sætlisten ved jeg ikke, men de har bestemt omfavnet progressive territorier i de seneste 15 år.
Derudover, så er det jo ikke ligefrem, fordi der er mangel på undergrundskoncerter: Mulighederne for at se den sorteste undergrund - også på festival - har vel aldrig været større, end de er nu, takket være Killtown Bookings, Stengades bookere, Ungdomshusets festivaler, Metal Magic osv.
Jeg bryder mig ikke om alt udenomsgøglet med wrestlere og smadreland og fanden og hans pumpestok på Copenhell; her måtte pengene hellere bruges på prisnedsættelse på umenneskeligt dyre øl, og der er der plads til kritik, fordi det giver et karikeret og useriøst billede af metalkulturen, som i hvert fald jeg har mere end svært ved at spejle mig i (men det samme kan siges om numetalcore osv.; og det samme vil andre sikkert sige om det, jeg interesserer mig for), men egentlig synes jeg, at programmet på årets Copenhell er langt mere ambitiøst end tidligere, og at Fjenden rammer noget forbi målet. Samtidig med at det er godt med debat om, hvad man som bruger egentlig gerne vil have, at Copenhell skal være.
Det var første gang på Doom Town for anmelderen, og så kan det være svært at holde sig fra de våde varer (også anden, tredje og fjerde gang ...) . Jeg kan i øvrigt godt lide genren - også i fuld tilstand en lørdag aften - men jeg syntes, at det blev spillet temmelig klodset og sjælløst den her aften.
Og virkelig bizart, at der ikke var flere. Det virker helt sort, at der ikke var flere.
Jeg så ikke koncerten for 19 år siden, men jeg mener, at Claus Jensen fra Metalized var meget begejstret, selvom Frank Aresti åbenbart lavede en del fejl i sit solospil, og Alder var stillestående som frontmand i følge Jensen - det var Alder så ikke til Amager Bio-koncerten.
Jeg er også alvorligt bange for, at de aldrig kommer igen, og det er en skam, for det var et langt højdepunkt.
Det var en vildt fed koncert - dog stødte jeg ikke på henry derinde? Så der var ikke så få, som jeg først troede, der ville være. Det er dog skammeligt, at de ikke er større.
Den nye plade bør også støves af - helt seriøst, så er den altså på højde med det bedste, de har lavet. Og hvor mange comebackplader kan man sige det om?
temmelig velfortjent. Mesterværk! Skal man udsætte noget, er der måske en lille mangel på variation i tempo, men det vejer alt andet mere end op for.
at Wylde for alvor var den første, der føltes som et mere permanent medlem af Ozzys band og også blev over en længere periode. Det var i hvert fald sådan, jeg læste indlægget.
over mest SKANDALØSE Top 5'er nogensinde. Middelmådige Black Label Society med den retarderede ølabe Zakk Wylde i front er med, selvom de har spillet i Danmark en milliard gange og er blevet dårligere og dårligere i takt med at Wylde er blevet dummere og dummere at høre på (ikke at jeg nødvendigvis tror, de to ting har med hinanden at gøre).
Men TRIPTYKON, der har lavet årets bedste skive, er ikke på? Kent får buksevand, næste gang jeg møder ham.
at Aura Noir udgav mesterværket 'The Merciless'. Det er nok til at retfærdiggøre årets eksistens.