278344646_300817388875616_4749547516361935728_n
278544463_729381635104934_2139448608585895689_n
278671360_401295468478459_9205990870754893192_n

Godstoget LLNN ankom lige til tiden til en mindeværdig koncert for de morgenfriske på dag 2 på dette års Roadburn-festival.

22-04-2022
5

LLNN er ikke noget ukendt band på de hjemlige breddegrader og noget tyder på, at flere Roadburnere havde tjekket bandet ud forud for deres koncert på Roadburn kl 13. Der er jo også tale om aldeles kompetente og velrenomerede musikere fra bl.a. Hexis og Psyke Project. Ukristeligt tidspunkt for de fleste, men al den mistede skønhedssøvn værd!

Vi fik et godstog af en hardcorekoncert. Og det var tiltrængt ovenpå en mid/low tempo torsdag.

Efter en lækker langsom indflyvning, kørte LLNN os alle over. Nådesløst, pulserende og målrettet. I modsætning til koncerter med bandet i Danmark, så udeblev moshpittet, selvom det var ret oplagt at få sig en morgen-svingom. Men der blev nikket anerkendende omkring mig og rystet tømmermandshoveder (forsigtig forstås). Sjældent har øregange fået så mange tæsk kl 13 på fredag, men hvor var det dog tiltrængt!

Bandet lyste af spilleglæde og gav den alt de havde i sig. Lyden var fremragende og havde fint med luft i de underliggende synth lydflader. Også bassist Rasmus Furbo fik både luft og plads til udfolde sig. Forsanger og guitarist Christian Bonnesen var veloplagt med det helt rigtige desperate skrig, og derudover skal særligt trommeslager Rasmus G. Sejersen fremhæves for usædvanligt kompetent trommeri. Tungt, hårdt, med følelse - og helt uforfalsket glæde.

Koncertens sætliste var sat fint sammen - der var plads til at hvile armen og nakken og komme heeeeelt ned i knæ. For de få af os, der var så vågne. Ved koncertens slutning havde rygter heldigvis bredt sig og LLNN kunne afslutte koncerten i et fyldt Engine Room. Og som alle godstog nåede også dette til sin endestation. Der blev bremset godt op på vej til perronen og vi sluttede helt rigtigt!

Dansken kom, så og sejrede!